Sök:
På svenska In English

Priser:

Alla priser är inkl. 25% moms.
Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra våra priser motsvarande.
Prishöjning kan även ske om råvarupriser eller valutakurser ändras dramatiskt.

Fraktkostnader inom Sverige ingår i priset.


Buyers outside of Sweden are requested to apply for more information through e-mail.

Info@saddleoutlet.se





Betalningsalternativ:





1. Faktura:

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Saddle Outlet överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

 

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Fakturan aktiveras i samband med leverans, och skickas via e-post.
Fakturaavgift: 29 kr.

2. Delbetala

 

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

 

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

 

Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

 

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.
Minsta ordervärde vid delbetalning är 500 kr.





Förskottsbetalning  -
Inga extra avgifter tillkommer!

  1. Mer information om betalningsalternativet ser du nedan, under Beställning.
    Bankgiro: 5016-3245

    Efter det att vi mottagit din Beställning, skickas en orderspecifikation till dig automatiskt via e-post. Förskottsbetalning sker till vårt Bankgiro. Betalningen ska vara oss tillhanda inom 3 arbetsdagar från det att vi mottagit din beställning, om inget annat avtalats. När betalningen är oss tillhanda kommer ett kvitto på din betalning att skickas till din e-post adress.
    Det kan ta upp till 3 bankdagar innan betalningen registrerats.

    Vid försenad betalning 7 dagar efter beställning tillkommer 50:- i påminnelseavgift.
    Vid utebliven betalning kan fakturan skickas till inkasso.

    När full betalning är erhållen kommer varan/varorna lämnas in till fraktbolaget.

 





Beställning



Varor som finns i lager skickas omgående. Beställningsvaror har längre leveranstid. Se objektsbeskrivningen. Vissa förseningar kan förekomma.

Har du ej fått någon orderspecifikation eller kvitto? Då har du förmodligen skrivit fel e-post adress i beställningen. Titta även i ditt skräppostfilter ifall mailet har hamnat där.
Kontakta oss om problemet kvarstår.

Tyvärr kan vi inte expediera en order som understiger 129 kr.

Du kan kontakta oss via e-post om du vill göra en lägre beställning, då vi ibland kan göra undantag beroende på varuvärdet och fraktvikten.

E-post: info@saddleoutlet.se

Du måste vara 18 år fyllda för att kunna göra en beställning. Är du minderårig måste målsman fylla i beställningen.


Leveranstider och frakt:

Leveranstid ca 7-10 arbetsdagar efter det att vi mottagit din order, detta gäller varor som redan finns i lager. Vid hög belastning kan leveranstiden bli något fördröjd. Leveranstider på varor som EJ finns i lager är ca 3-5 veckor från och med mottagen betalning. Förseningar kan förekomma.

Vi försöker i möjligaste mån att återanvända förpackningar som vi får från våra leverantörer m.m. Dels för att vi tänker på miljön, men också för att det blir mer ekonomiskt.



Vi fraktar våra varor med Posten och Schenker.

 

RESTORDER: Om delar av beställningen anländer till oss vid olika tillfällen kommer vi att skicka ut varorna efter hand som de anländer till lagret. Det kan betyda att du får fler än ett paket att hämta ut vid olika tillfällen.



Ej uthämtat paket
Om du av någon anledning inte hämtar ut ett paket med varor, så tvingas vi debitera verkliga fraktkostnad samt returfrakt. För ej uthämtad vara tillkommer också en expeditionsavgift. Våra fraktvillkor gäller ej vid icke uthämtat paket. För ej uthämtade paket debiterar vi för närvarande 160 kronor för paket upp till 10 kg och 280 kr för paket över 10 kg.


Öppet Köp & Bytesgaranti: (Gäller ej specialbeställda varor eller varor från fyndhörnan).

Köparen har rätt att returnera/byta en vara och få tillbaka erlagd köpeskilling
under förutsättning att;

*köparen meddelar i-förväg att denne har för avsikt att lämna tillbaka eller byta varan.
*varan återlämnas/bytes inom 14 dagar från det att köparen mottagit varan.
*varan är oskadad och oanvänd , samt
köparen styrker med kvitto, faktura, trygghetsbevis eller liknande.

Obs! Sadlar och övriga varor ska provas inom tre dagar från det att varan togs emot av köparen. Om det skulle visa sig att varan inte passar så vill vi att du hör av dig till oss senast den tredje dagen för att returen skall bli godkänd. Du har fortfarande 14 dagar på dig att sända tillbaka varan/varorna.

Har du valt att betala mot faktura eller delbetala via SveaWebpay så aktiveras fakturan 3 dagar efter leverans om vi inte hört något annat från dig.

(T.ex. Du mottog varan den 3/10, då vill vi att du kontaktar oss senast den 6/10 om det skulle visa sig att den inte passar eller om du av annan anledning vill returnera produkten. Du har fortfarande 14 dagar på dig, från det datumet paketet mottogs, att lämna in paketet hos fraktbolaget för retur.
Om du inte har kontaktat oss inom dessa tre dagar, men ändå vill skicka tillbaka varan kommer vi att göra avdrag på retursumman, motsvarande 20%).


Köparen står för fraktkostnader samt emballage tillbaka till SaddleOutlet. Sadlar och övriga varor ska skickas tillbaka med ursprungskartong om den fortfarande är fraktduglig, samtliga etiketter och samma eller likvärdigt emballagepapper samt plastskydd runt sadlar. Tänk på att sadeln måste skyddas mot tryckskador i kartongen och därför packas extra väl. Hornet på Westernsadlar ska förses med samma skydd som de levererades med.

OBS! Köparen blir ersättningsskyldig på varor som kommer tillbaka skadade pga bristfälligt emballage. Fraktbolaget ersätter INTE bristfälligt emballerat gods.


Om varan är skadad eller synbart använd har vi rätt att ta ut skälig ersättning eller häva återköpet.
Vi löser inte ut varor som returneras via Efterkrav/Postförskott.

Återbetalningen görs inom 14 dagar från det att vi mottagit och godkänt varan. Vid byte kommer vi att kontakta dig och skicka ut ny vara efter överenskommelse.

Fraktkostnad vid retur:

Ca 210 kr med DB Schenker.

Vi tipsar endast om den mest ekonomiska fraktlösningen vid en retur. Man får självklart använda ett annat fraktbolag om så önskas. Hör av dig till oss om du väljer att använda ett annat fraktbolag när du returnerar varan till oss.




Returadress:

Saddle Outlet of Sweden

Västra gatan 21,
44231 Kungälv


Reklamation (gäller ej fyndvaror):


Obs. Avtalet är mellan Saddle Outlet och ursprungsköparen. Säljargarantin gäller ej varor du köpt begagnat av tredje person eller från vår fyndhörna.

Säljarens ansvar gäller under förutsättning att köparen anmält felet inom skälig tid,
normalt inom 4 veckor från det att felet upptäcktes, dock senast 3 år från leveranstillfället. Köparen ska då kunna påvisa att felet redan fanns vid leveranstillfället och att det är ett tillverkningsfel som påverkar varans funktion. Fraktskador reklameras direkt till utlämningsstället. Ta inte emot ett paket vid misstanke om fraktskador!

Anmäl fel och defekter omgående!

Anmälan görs till Saddle Outlet. Köparen skall kunna visa var och när varan är köpt. Returnotan ska vara ifylld och bifogad tillsammans med varan.
Varan ska återsändas inom 14 dagar från och med den dagen kunden tagit kontakt med oss angående reklamation.
Varan skall vara väl rengjord och packas ordentligt med plastskydd och eventuellt bubbelplast.
Om reklamationen godkänns utav oss förbehåller vi oss rätten att i första hand reparera varan om vi bedömer att det går, annars erbjuder vi dig en ny eller likvärdig vara.

Det är inte försvarbart att låta en söndrig vara ligga en längre tid och därefter reklamera den. För att en reklamation ska godtas måste det kunna bevisas när varan har gått sönder. Om varan inte reklameras direkt är det omöjligt att säkerställa att skadan skett inom "rimlig tid".
Om varan slits ut eller går sönder pga felanvändning, dålig behandling eller utslitning över en rimlig tidsperiod, är det inte grund för reklamation. Det kan ej heller bedömas som fabrikationsfel.
Tänk på att hakar och spännen är förbrukningsvaror. Vi hänvisar till sadelmakare/skomakare som enkelt kan byta ut dessa.

Obs! Vi handlar med handgjorda lädervaror. Läder är ett "levande" material. Ytliga och obetydliga repor är därför oundvikligt och godkänns inte som en reklamation. Tänk på att mindre repor ofta drar ihop sig efter ett par smörjningar med läderfett. Även små nyanskillnader i lädret kan förekomma, speciellt på ljusare läder.

All tillverkning av våra sadlar och varor sker för hand vilket betyder att varje produkt är unik.
Skulle det förekomma någon skillnad är avvikelserna så små att det inte har någon betydelse för funktionen. Vi vill dock reservera oss för att avvikelser kan förekomma på våra artiklar liksom på alla andra handgjorda produkter från andra tillverkare. Men vi vill ändå påpeka att små avvikeler som inte påverkar funktionen heller inte är skäl för reklamation.

Eventuell återbetalning görs inom 30 dagar från det att vi mottagit varan och godkänt reklamationen. Fraktkostnaderna står vi för, förutsatt att det billigaste fraktalternativet har använts.
Vi löser inte ut varor som returneras via Efterkrav/Postförskott.

Bifoga ifylld returnota.

Glöm inte att en reklamationsvara ska behandlas som om den inte var behäftad med fel, dvs även här måste köparen tänka på att packa varan väl. (Läs instruktioner ang. emballage under Öppet köp/bytesgaranti ovan).

I de fall reklamationsärendet inte blir godkänt kommer varan att sändas åter till köparen som också blir debiterad för fraktkostnader om 100- 360 sek.

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till dem.


Säljaren skall kontaktas i-förväg vid alla returer!

Beställningsvaror:

Tyvärr kan vi inte godta returer på specialbeställda varor. Endast reklamationer.

Fyndvaror:

Varor som köps från fyndhörnan är kraftigt prissänkta p.g.a utgående sortiment, skönhetsfel eller är 2:a sortering med mindre defekter.
Varor som köps från fyndhörnan omfattas inte av öppet köp/ bytesrätt eller reklamation.
Vi försöker i största möjliga mån att beskriva skönhetsfelet/defekten så utförligt som möjligt i artikelbeskrivningen.


Leveranser:

Det är köparens ansvar att ange korrekta kontaktuppgifter och adress vid beställningstillfället. Likväl är det köparens ansvar att följa upp leveransen hos fraktbolaget samt att ordern avhämtas på utlämningsställe inom skälig tid efter avsändandet.
Paketet ligger kvar hos ditt ombud i 14 dagar, efter det skickas det tillbaka till oss om du inte hämtar ut det i tid.

Fraktskador reklameras direkt till utlämningsstället. Ta inte emot ett paket vid misstanke om fraktskador!
Om paketet är trasigt vid leverans ska detta dokumenteras på utlämningsstället. Ta bilder på det skadade paketet innan du öppnar det. Kontrollera sedan innehållet och eventuellt dokumentera med bilder. Be att även att ditt ombud skriver ned eventuella skador. Om varan i sig inte är skadat behöver du inte göra någon anmälan hos ombudet för att få ersättning av fraktbolaget. I annat fall är det köparens ansvar att anmäla fraktskador till fraktbolaget för att få ersättning för skadorna som uppkommit. Vi kommer inte att godta en retur på vara som blivit fraktskadad när köparen löste ut paketet, där köparen inte gjort någon anmälan till fraktbolaget.

Information:

Vi kan inte ta ansvar för pengar eller checkar som skickas i brev.
Vi förbehåller oss rätten för eventuella trycktekniska färgskillnader som kan förekomma.
Det är våra villkor och priser vid ditt beställningstillfälle som gäller.


Ägandesrättförbehåll:

Alla varor förblir Saddle Outlets egendom tills dess att full betalning erlagts.

Förändrade villkor:

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra villkor utan varsel. För Dig som kund är det viktigt att Du kontinuerligt tar del av våra aktuella villkor. De priser och villkor som var online vid beställningstillfället är det som gäller för ditt köp.


Personuppgifter:

I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta oss i så fall. Vi försäkrar även att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter.

 Cookies

Webbplatsen innehåller s.k. cookies. En cookie är en textfil som lagras på din dator. Den typ av cookies som används här är en s.k. sessionscookie. Sessionscookies lagras inte permanent på din dator, utan försvinner när du stänger webbläsaren. För att kunna handla måste din webbläsaren vara inställd för att acceptera cookies. 

 Upphovsrätt:

All information på denna nätplats är skyddad  enligt upphovsrätten. All kopiering utan Saddle Outlets skriftliga tillåtelse är förbjuden enligt lag. Citera oss gärna men använd då tydlig källa.

 



 
Priser i: 
2018-02-24